referat fra bestyrelsesmødt, Afd. 25, Klostervangen. |
2022-28-02 |
Dagsorden
Deltagere:
Alex, Bentha, Karen, Lene, Per, Steen
Afbud: Jørn
Gæster:
...
Tid: ca. 18.30 - ca. 22.00
Sted: Bestyrelsesrummet, Beboerhuset, Langelandsgade 52A
Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Steen |
|
|
Aktioner: Hvem, hvornår?
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2022-31-01
|
Referatet fra den 31-1-2022: Godkendt uden kommentarer
|
2. Formanden orienterer:
|
|
a. Status på beboerhus:
- Gardiner i festsalen skal sættes op efter maling af rummet. Hvem kan klare det?
- Er der kommet lys i køkkenet på 1. etage?
- Nye lamper i bestyrelsesrummet?
- Billard rum: Er bordfodbold, dart og andre ting købt ind? -
- Fitness rum: hvordan ser det ud? hvem gør rent? mangler der nogle ting?
- Gæsteværelse: hvad er status?
|
a.
Danny sætter gardinerne op nu, der er malet
- Afventer
- Afventer
- Billardrum: Der købes ind, når vi har modtaget regnskabet og ser, hvad vi har at gøre godt med.
- Fitnessrum: Per/Alex sætter afvaskningsservietter op i fitness rummet. Brugerne må selv rengøre maskinerne.
- Gæsteværelse: Afventer brandvæsenets bud på flugtvej fra rummet
|
b. Opgangs-gennemgang: Hvad blev der aftalt?
|
b. Opgang 105-123 er overgået til driften. Ved gennemgangen af opgangene blev der taget mange billeder af fejl og mangler mhp reparation og udbedring.
|
c. Evaluering af Fastelavn og økonomi.
|
c. Dejligt med de mange deltagere. Skøn dag. Vi kunne godt ønske, at beboere tilmelder sig og ikke bare dukker op, da det er lettere planlægge indkøb. Pris 4.100 kr
|
d. Pudsning af altan vinduerne:
- Kan vi stille forslag til afdelingsmødet, om at sætte sikkerhedskroge op på altanerne, så vinduespudsere kan spænde sig fast? v Lene
|
d.
- Der bliver stillet forslag til afdelingsmødet om sikkerhedskroge monteret på altanerne til vinduespudsere + tilsyn med disse. Andre muligheder kan komme på tale- Kranvask og rappellevask. Lene Går videre med vinduespudsning-problemet.
|
e. information om formands møde som indholder ideen om bedre kommunikation internt i AAB, ansatte, bestyrelserne og beboerne? mail rund sendt.
|
e. Dan Christensen står for initiativet. Formand Per går til mødet med ønske om en meget bedre kommunikation mellem AAB, ansatte, bestyrelserne og beboerne. Og der menes meget bedre kommunikation.
|
f. information omkring digital parkering om beboer der er fritaget digital post.
g. Mødet med Morten Strunge den 7/3-2022. Forventninger
|
f. Hvis der i en husstand er en person, der er fritaget for digital post og en person, der får digital post, må det være op til husstanden at vælge mellem papirs-gæstekort eller digital post. Per kontakter Louise, Park zone og service center midt ang. dette.
g. Alex, Per, Bentha og Lene deltager i mødet på mandag d 7/3. Vi skal snakke om fremdriften, vi skal se fremad og ikke dvæle i det skete indenfor de sidste 2 år. Vi diskuterede vores forventninger til mødet. Ord som bedre kommunikation og ærlighed blev nævnt. Mødet evalueres efter kontortid på mandag.
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.
|
|
a. Grønne områder/ rengøring. v./ Bentha
- Har servicecenter midt set på rengøringsstandarden i vaskehus og trappeopgange?
|
a. Der er møde i M+E gruppen den 8/3 ang, planer for det grønne område. Der skal diskuteres: vilde blomster og fuglebure i Klostervangen. Inga Hansen, Klostervangsbladet deltager. M+E ønsker at kasserede cykler bliver sat i genbrugsgården ved Grønnegade gavlen. Nogle af cyklerne kan muligvis sættes i stand og lejes ud.
- Vores nye rengøringsfirma starter den 1/3-2022 og starter med at "give elevatorerne en ordentlig omgang"
- Vaskehusene rengøres hver 3. måned, men hyppigheden af rengøring kan naturligvis ændres efter behov. Bentha har kontakt til service center midt
|
b. Økonomi v./ Per. Gennemgang af vores regnskabet v Per
|
b. Per har ikke modtaget regnskabet endnu
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per
|
c. Der er gang i udlejning af festlokalet. De mindre rum på 1. etage bliver brugt af projektgruppen, og kan ikke lejes ud. Gæsteværelset er endnu ikke godkendt til udlejning.
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.
|
|
a. Afdelingsmøde den 23/5 kl 19-23. Har vi styr på det?
- Hotel Scandic:
- Dirigent:
- Forslag til afdelingsmødet
|
a.
- Det store lokale på hotel Scandic er booket. Der er bestilt kaffe/the/kage/frugt til 120 personer
- Dirigent blev Jørn Gade
Forslag:
- 2 biler på fast parkering istedet for 4 biler. Vi har ikke flere familier i Klostervangen, der ejer 4 biler
- Vinduespudsning: opsætning af sikkerhedskroge på altanerne og tilsyn af disse. Evt andre pudsningsmuligheder?
- Maling af altaner. Hvordan får vi dem malet og hvem bekoster malingsarbejdet?
|
b. Nye hjemmeside. Hvornår sætter vi igang? v Lene
- Links til vedligeholdelsesregler og ordensregler og evt andet?
|
b. Udsættes, da underviseren pt ikke er tilgængelig. Måske et møde i uge 9
|
5. Indkomne skrivelser og forslag.
|
|
a. Fra AAB |
|
b. Jørn Gade vil gerne holde hjertestarter-kursus i beboerhuset. V Alex
c. Mail fra Hanne om køkkenrenovering
|
b Vedtaget at Jørn kan holde kursus i "hjertestarter". Vi giver drikke og snacks til seancen. Hjertegåtur den 28/3-2022
c. Der holdes formandsmøde om dette
|
6. Kontortid, mandag 2022-07-03, kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne,
Beboerhuset Alex, Bentha, Karen, Per, Lene Jørn
|
|
7. Eventuelt.
|
|
a. Ved næste møde den28/3-2022 inviteres Jan, Hans og Danny med
|
|
b. Der er huller i nedkørselsvejen til LL. Per kontakter Service center midt
c Glashuset er stadig uændret ift overvågning og belysning
d. Forespørgelse til Bentha om at tage emnet EL-Ladestandere med til Kreds 5 møde
e. Bentha og Alex ønsker 4.200 kr til arr næste bankospil for beboere: Ansøgning ved næste møde. Vedtaget
f. Pensionist klubben ansøger om tilskud til bustur til Skagen. Ansøgning ved næste møde
|
|
|
Referatet udfærdiges af Lene |
|
[ INDSÆT SKABELONEN
"SIDST REDIGERET..." ]
|