Illegal character in search text found!
[Only A - Z, a - z and 0 - 9 are allowed]
Kære beboer.
Nu er det ca. 8 måneder siden vi så hinanden sidst og vi er nu halvvejs igennem 2021.
Jeg har valgt at dele min beretning ind i 2 afsnit, ligesom Thomas gjorder sidste år. Den ene kommer til at omhandle klostervangen og månederne der gik. Mens den anden kommer til at indeholde ting og sager om helhedsplanen.
Året der gik i klostervangen:
Bestyrelsen internt:
Der har været lidt udskiftning af medlemmer i bestyrelsen, siden sidste møde. Irene er fraflyttet afdelingen og Karen har overtaget posten.
Vi i bestyrelsen har haft Bentha og Lene på et kursusforløb der omhandlede arbejdet i en bestyrelse. Vi andre har fuldt med på sidelinjen og det virker som om, at de har fået noget godt med hjem i posen, selvom de fleste af møderne forgik online.
Bestyrelsen plejer at deltage i en repræsentantskabs weekendtur, men den blev aflyst pga. corvi 19.
Aktiviteter som er forgået i og omkring klostervangen:
Igennem det sidste års tid har corvi 19 sat sit præg, som har haft betydning for de forskellige aktiviteter, som plejer at forgå her i afdelingen.
- Op til jul havde bestyrelsen udsendt et lille julekort til alle beboerne, hvor vi ønskede alle en glædelig jul, samt en godt nytår. Sammen med julekortet lå der et tilmeldingspapir, hvor børnene fik mulighed for en lille godtepose. Vi var et par stykke fra bestyrelse, som havde en stor fornøjelse med at dele godteposerne ud og det var dejligt at se så mange børn, som blev glade for deres lille gave.
- Op til fastelavn delte vi et lille brev rundt, hvor man som voksen kunne tilmelde sig til en fastelavnsbolle og børnene kunne tilmelde sig til både en fastelavnsbolle og en godtepose. Det var super dejligt at se, så mange glade beboer store som små, som var rigtig glade tros den anderledes fastelavn.
- Rejseklubben som invitere på busture rundt i Danmark, havde sidste år fået bevilliget penge til en tur, men den blev desværre aflyst pga. corvi 19. Men heldigvis har de ansøgt bestyrelsen om en bevilling igen i år 2021 og den har vi godtaget, så denne gang må vi håbe at det lykkes. Husk at tilmeld jer turen, når opslaget kommer ud i opgangene.
- Gen brugsen er kommet i gang igen efter et hårdt angreb af møl og en vandskade, så det er dejligt at se at handlerne er kommet i gang igen.
- Billardrummet hvor billardklubben og petanqueklubben holder til, har været spontant åben, men lad os se frem til at få det åbnet noget mere op.
Gæsteværelse og beboerhus til udlejning:
Pga. ombygning er der endnu ikke mulighed for udlejning., men vi har en drøm om, at renovere gæsteværelset og indsæt nye møbler. Beboerhuset ligger også helt stille, da projektgruppen har forladt et hus, som stadig mangler en masse renovering, men vi kæmper og må stå sammen for at få huset tilbage til dens storhed.
Legepladsen, fitness området, boldbanen, multibanen og grønne områder:
Vi har som sagt fået en stor og flot legeplads, hvor der simpelthen er så meget liv og glade dage. Ligegyldigt om det er beboer eller ud fra kommende, så er det så dejligt at se, at det bliver brugt og giver så meget glæde til folkene.
Vi har fået fuldendte petanquebane og en stor sandkasse, som egentlig var med i helhedsplanen, men som var så mangelfuld, at vi var nød til selv at ligge nogle penge, så på en måde måtte beboerne betale dobbelt for, at få fuldendt det, hvis man tænker sig lidt om.
Vi vil blive ved med at udbygge dette område med de midler der er afsat.
Der er også begyndt at være liv foran plantekasserne, hvor en del beboer, både store og små med grønne finger, forsøger at plante spiselige planter samt pleje af de grønne områder i klostervangen. Vi håber og ser frem til, at det giver pote, så der kommer en del op af jorden. Og måske en del børn får lært lidt omkring det grønne område.
Garagepladser og el lad stander:
Det er dejligt at næste alle pladserne undtagen nede i drypsten hulen er udlejet. Men de lejere der har pladser i glashuset, døjer lidt med portene der svigter en gang i mellem og nødstoppet bliver brugt for flittigt, jeg er ikke hellig, da jeg også har brugt det, men vi skal alle sammen være bedre til at få portene lukket. Bestyrelsen arbejder videre på, at få lavet en anden styring af portene.
Der vil i 2022 blive arbejdet frem til, at der bliver opført el ladestander ved gavlen på Grønnegade blokken, dette er bare et lille skridt ind i fremtiden, men jeg håber at det vokser sig større og der kommer flere lade standere i vores område.
P-selskabet og parkeringsområderne:
Dette må vi jo sande at det er et ømt punkt for alle beboer og medarbejdere i AAB.
Der er givet en masse uberettiget afgifter til mange beboer gennem de sidste mange måneder, det skal vi slet ikke lægge skjul på. Jeg har prøvet at hjælpe så godt som jeg kan, nogle gange er det lykkes, andre gange er man løbet panden mod muren.
Vi i bestyrelsen har arbejdet frem mod en digital løsning i samarbejde med AAB og parkzonen, men det hele blev udskudt pga. corvi 19, fordi at vi skal holde nogle informationsmøder for alle beboer. På et kommende møde vil beboerne blive præsenteret om den digitale løsning og appen der er til det. Det hele ligger klar og måske kan vi se frem til at overgå til den løsning i efteråret eller indføre det til 2022.
Cykel og barnevogns rummende:
Der er forsvundet to rum til helhedsplanen, en i hver blok hvor teknikken til brandanlægget befinder sig. Der har været oprydning i rummene her i starten af juni måned, hvor alle cykler og barnevogne som ikke havde mærkat på er blevet fjernet samt alt andet som ikke hørte til de rum. Denne oprydning vil måske give lidt plads til alle vores cykler. Så husk at alt hvad der ikke hedder cykler, el-crosser og barnevogn ikke hører til i disse rum.
Trappevask, rengøring af opgangene og vaskehuse:
Der er flere og flere opgange, som er blevet færdigmeldt af projektgruppen. Dette har så betydet at rengøringen er overgået til servicecenteret, vi har jo skiftet leverandør på dette og det har givet lidt blandet resultater her i starten. Men jeg har en stor forhåbning om, at vi igennem dialog får rengøringen til at kører og at alle beboer bliver tilfredse.
Rengøringen af vaskehusene er en opgave som servicecenteret har påtaget sig.
Økonomien og dv skemaet:
Vi har en god økonomi her i klostervangen, men skal altid være overvågende på området og der klarer medarbejdere i AAB godt. Samarbejdet med AAB fungere super godt på disse emner, selvom vi i det nye it-system som AAB er overgået til, stadig ser en masse samle poster hvor vi ikke kan kontrollere det hele.
Det der i fortiden hed pv skema hedder nu dv skema. Dette skema er vokset betydeligt igennem de sidste par år, fordi man har gjort posterne mere tydelige.
Afdelingen er begyndt at sparre op til gulv udskiftning, vindues udskiftning, fuger på badkaret, el armatur udskiftning og meget andet, det gør vi for at sikre beboerne i fremtiden og gjort det hele mere gennemskueligt.
24/7 vagt ordningen:
Dette emne er delt op i hverdagen og helhedsplanens problemer.
Jeg som beboer og formand er blevet mere og mere glad for denne ordning, som blev indført af hovedforeningen for flere år tilbage. Selvom man nogle gange skal snakke med stor ord, så løses det fleste problemerne, som man løber ind i.
Hvad angår problemer efter lukketid med helhedsplanen er en helt anden historie, måske en lille Aarhus historie, men det er virkelig op af bakke for 24/7 vagten, at få banket vagterne op fra enten Færch og Co., Bytømrerne eller Enemærke og Pedersen. Jeg ved at medarbejderne fra AAB kæmper en vis kamp og det tager jeg hatten af for, med det har ikke været nemt og jeg har selv snakket med rigtig store ord, for at få løst de problemer der nu har været
Servciecentret og gårdfolkene:
Gårdfolkene som holder til oppe i vores område, har taget deres nye lokaler i bruge oppe i beboerhuset og efter en del arbejde, med at finde plads til det de skulle bruge lokalerne til, virker det som at de er faldet godt på plads. De er super glade for frokoststuen, de andre lokaler de bruger kunne godt have været bygget større, så der havde været plads til dem alle.
Helhedsplanen:
For at tale lige ud af posen og uden at lægge nogle fingere imellem, så ved jeg ærligt talt ikke hvor jeg skal starte, men jeg vil være ærlig for gider ærligt talt ikke pakke noget ind.
For det første er jeg bare skide træt af at bestyrelsen får skylden for så meget i denne helhedsplan. Vi trak os ud af helhedsplanen for lang tid siden, men vi får stadig skylden for en masse, det har jeg taget personligt og det tære på en, samt jeg er dybt uforståeligt overfor disse ting.
Jeg har den dybeste medfølelse for jer der har oplevet en vandskade eller flere, det er bare så træls og man føler sig bare så magtesløs når det sker. Håber at i der har været igennem dette i det mindste har fået en undskyldning ellers er der nogle der skylder mange at dem.
Tidsfristerne og forsinkelserne af projektet er jo nærmeste en hverdag for os beboer desværre.
Informationsniveauet omkring projektet halter gevaldigt, selvom alle medarbejdere, får det at vide så mange gange af beboerne og andre folk, ved jeg ærlig talt ikke hvad der skal ske, for at informationsniveauet bliver bedre, for det hjælper ikke at gør opmærk som på problemet.
Det udbudsmateriale som AAB og de dyrt indkøbte rådgivere, har godkendt er mangelfuld på rigtig mange område, som vi beboer bliver ramt af gang på gang, jeg ved ærlig talt ikke hvordan AAB kan være det bekendte, at gør sådan et stykke arbejde.
Beboerhuset
Beboerhuset er blevet afleveret af projektet til servicecenteret. Beboerhuset var så mangelfuldt at jeg mildestat blev mundlam og vi har været nød til at finde penge i budgettet, for at rette op på alle manglerne. Jeg ked af at fortælle at der stadig en masse der skal laves og derudover skal der gøres rent, for det glemte de også.
For at nævne lidt om manglerne:
Indkøb af køleskabe og komfur til første sal, da ingen ved hvor det gamle er sat henne.
Tilslutning af opvasker i stuen samt indkøbe af div. dele da nogle ting er i stykker og andre mangler, indkøb af nyt køleskab da ingen ved hvor det er sat henne af.
Udskiftning af wc´er på stueetagen og første sal, da det ikke var med i projektet.
Udskiftning af div, stikkontakter da nogle er lavet og andre delvis er lavet i den gamle del af beboerhuset.
Indkøb af nye skabe til opbevaring af extra service, da det gamle også er forsvundet i under projektet.
Det var nogle af de ting som der stadig mangler, men vi kæmper for at få det færdigt.
Facade og gavl arbejdet:
Arbejdet skrider frem af og facaderne på stuesiden af Grønnegadeblokken er snart ved sin afslutning og resultatet er en blandet skarer, men mange af fejlene bliver forhåbentligt ordnet.
Vi kan godt snakke om afslutningen af betonet nede under vinduespartierne omkring gummitætningslisten og hullerne i betonet, men vi må sande at dette er en af manglerne i det samlede udbudsmateriale fra AAB overfor entreprenørerne. Dvs. at der ikke er noget at komme efter, da det som sagt ikke høre under helhedsplanen. Det næste trælse og problematiske problem er at ifølge lovgivningen må vi beboer ikke købe den maling som passer til udendørs brug, som altanen høre ind under over vedligeholdskontoen.
Der er også problemer med at pudse vinduerne. Da udførelsen med skydevinduerne gør at man ikke kan, kom til at pudse dem indefra, fordi at man ikke kan skyde vinduerne forbi hinanden. Dette problem må der arbejdes videre med i afdelingen.
Gavlene begynder også og tage form og det er dejligt. Jeg har snakket med mange af beboerne i gavlene og de virker yderst tilfreds med deres nye gavlvindue.
Elevator:
Arbejdet skrider frem af og resultatet ser fint ud, til tros for de er en del mindre og kommer til at give meget besvære når man skal flytte fra ens lejlighed eller udskifte store møbler. Grønnegadeblokken elevator er færdigmeldt.
Beboerne i LL´s gade 52 har fået en fitness elevator med en masse extra ribber, dette skulle gerne blive rettet.
Der er også forsinkelser på dette projekt med udskiftning af elevatorer.
Der har været en del drift stop på de nye elevatorer, men skal vi ikke se om det ikke er indkøringsproblemer.
Indvendigt arbejde:
Som det forlyder, så er arbejdet i de fleste lejligheder ved at være færdige, så der kun mangler de fejl og mangler der kan være i hver enkelt lejlighed, samt indkøring af de forskellige anlæg. Arbejdet skrider frem af, som jeg har ladet mig fortælle.
Så er der bare alle de beboere der har haft vandskade og som stadig mangler at få udbedret en eller flere ting i deres lejlighed. Jeg har en stor medførelse overfor jer, at i ikke kan bruge hele jeres lejlighed, håber der er nogle der tager ansvar og får arbejdet til at glide.
Taget:
Arbejdet skrider frem af. Har snakket med nogle af beboerne i de øverste lejligheder her i Grønnegade og de kan fortælle, at der ikke er opstået flere vandskader.
Tilgængeligheds lejligheder:
Her skrider arbejdet frem af, men som jeg lader mig fortælle er der lidt forsinkelser.
Byggeplads og parkerings område:
Som vi beboer oplever det, så fylder byggepladsen rigtig meget. Dette giver rigtig mange problemer for os beboer, fordi skiltning om hvem der har hvilke områder har været mangelfuld. Dette irriterer mig inderligt, for der er beboer der har parkeret i god tro, som har oplevet at komme ned til deres bil med en gul flap i forruden. Jeg ved at AAB medarbejderne har hjulpet en masse, men der er stadig nogle beboer der er blevet efterladt og det er for dårligt nu hvor beboerne har handlet i god tro.
Advokat bistand:
Ja der kan jeg ligeså godt være ærlig at sige, at der ikke er sket noget, det er dårligt arbejde fra min side af og det tager jeg på mine skulder. Der har været udskiftning i bestyrelsen og i den forbindelse stoppede nogle af drive kræfterne bag denne sag. Jeg har på beklageligvis ikke kommet til bunds i det hele, men der vil blive arbejdet videre på det i bestyrelsen.
Dette er hvad jeg havde i bestyrelsens beretning.
Tak til alle de frivillige der gør klostervangen til et bedre og sjovere sted at bo i.
Vil godt takker alle de medarbejdere på hovedkontoret, servicecenteret og gårdfolkene der holder til på vores område, i gør sku et super godt stykke arbejde, mange takker herfra.
Last updated 27-11-2022 12:59:43