Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. |
2020-04-27 |
Dagsorden
Deltagere:
Anders, Bentha, Lene, Per, René, Steen, Thomas
Tid: ca. 18.30 - ca. 21.45
Sted: Videomøde
Fællesspisning aflyst pga. videomøde. |
|
|
Aktioner: Hvem, hvornår?
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2020-03-30
|
Godkendt uden kommentarer
|
2. Formanden orienterer:
|
|
a. Hvornår udsender vi indkaldelse til afd. mødet.
- Har vi alt det praktiske klar? (Sted og form).
- Materiale fra Dan Chr. (15-4) om afd. møder. .Og fra Julie B.S. 16-4.
|
-a. - Der hænges opslag om afdelingsmødet op i hver opgang hurtigst muligt med: Husk afdelingsmøde den 15/9-20 kl 19 på Hotel Scandic, Østergade 10, 8000 Århus C. Rene bestiller lokale, kaffe og kage ( Hotel Scandic) og Bentha sørger for stemmesedler, dirigentmappe ol
- Da 1. suppleanten til bestyrelsen ikke ønsker at være med i bestyrelses arbejdet indkaldes 2. suppleanten, Gitte Høeg, til de fremtidige møder.
RETTELSE: 1. suppleant Irene Ratjen ønsker alligevel at indgå i bestyrelsen, og er så den person, der inviteres med til de fremtidige bestyrelsesmøder! Vi beklager misforståelsen!
-
|
b. Byggeprojekt: opstart i lejlighederne (Carina 17.4),
Manglende barnevognsrum i Gr.g. 105.
|
b. Det indvendige arbejde i lejlighederne opstartede den 27/4-20 med den nødvendige hensyntagen til svage beboere efter sundhedsstyrelsens retningslinjer. Efter sigende medfører dette, at flere beboere skal genhuses. Dette vil måske give opstarts-forsinkelse i Langelandsgade-blokken.
- Angående manglende barnevognsrum i Grønnegade 105: Der er lavet pladser til cykler og barnevogne lige indenfor gavlindgangen af Grønnegadeblokken til brug for beboere i 105. Adgangen til gavlindgangen er dog lukket, når der arbejdes med fare for nedstyrtning af betonmateriale fra gavlen. Der er fri adgang før kl 7 og efter kl 16. Er disse pladser ikke nok for beboerne i 105, er det op til projektet at skaffe nye henstillingspladser.
|
c. Parkerings situation:
- Forslag fra Anders Sørensen, mail af 2020-04-06.
- opfølgende mail fra Lene af 2020-04-10.
|
c. - Bestyrelsen beder projektet løse parkeringsproblemet i Grønnegade. Thomas skriver og projektleder Carina svarer: Facade-firmaet er nu rykket ind på byggepladsen, samtidigt med at corona-problemet satte det indvendige arbejde i lejlighederne i stå for Færch og co. Færch og co var ellers på vej til at flytte til Langelandsgade, da der blev arbejdsstop. Dette betød en ophobning af arbejdsmaterialer på alle Grønnegades p-pladser, hvilket har været uacceptabelt ift for mange inddragede p-pladser, og at der var katastrofale adgangsforhold. Der er i dag den 28/4-20 indkaldt til møde med byggeledelsen og entreprenørerne for at finde en løsning på P-problemerne.
Der er dog stadige mange ledige p-pladser i p-husene, der udlejes for ca 210 kr pr måned, hvis man er træt af parkeringsbøvlet
|
d. Invitation af Jan Bojesen, ny leder af SC Midt til bestyrelsesmøde 2020-05-25
|
d. - Jan Bojsen og Danny Madsen fra servicecenter midt og Helle fra økonomiafdelingen inviteres med til afdelingsmødet
|
e. Deltagelse i 2 x fraflytter syn?
(mail fra Anders af 21 APR)
|
e. - Deltagelse i fraflyttersyn: Per deltager fraflyttersyn den 1/5-20 og kan evt deltage i fraflyttersynet den 2/6. Tages op til næste bestyrelsesmøde.
|
f. Budgetforslag (i papirsform)
|
f. - Anders rundsender budgettet. Kommentarer udbedes inden mandag den 4/5-20 |
g. Bestyrelsens svar til Birgitte S (v./ A25FMD), mail af 2020-03-31
|
g. - Anders svarer Birgitte S. |
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha.
Beboerdag lø. 16.5. vedr. plantekasserne.--og 3 lugedage.Ansøger om 500-1000 kr. til planter og frø.
|
a.- Thomas planlægger et beboermøde/snak den 16/5-20 mhp opstart af plantekasser i Klostervangen. Bevilliges 600 kr til indkøb af frø ol til planterkasserne. Opslag sættes op. Thomas har yderligere planlagt 3 lugedage i forsommeren. Opslag sættes op.
|
b. Økonomi v./ Per
|
OK |
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per
|
c. - Ingen udlejning af beboerhus. Ingen tør gætte på, hvornår beboerhuset ventes færdig.
Ingen udlejning af motionsrum pga coronakrisen
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.
|
|
a. Intet
|
|
5. Indkomne skrivelser og forslag.
|
|
a. Fra AAB
- LDA har fremsendt forslag til mødeindkaldelse til afdelingsmødet 2020-09-15
med rettelser, men der er fortsat fejl i.
- Trappevask: Mailkoorespondance af 23 APR fra Jan Bojsen til Rasmus vedr. opsigelse af firma for trappevask og nyt firma.
- Oversigt over nye datoer for afdelingsmøder, mail fra Julia af 2020-04-16 (på AAB intranet/Citrix)
|
a. - Anders tager kontakt til LDA
- Trappevask: Thomas kontakter Jan Bojsen og Rasmus mhp nyt trappevask-firma
- Oversigten ligger på AAB intranet/citrix
|
b. Andre.
- Udtrædelse af beboerudvalget: Mail fra Annemarie Højmark af 2020-04-24
- Irene Daniel: 13.4. Forespørgsel om tilskud til film. 10.000-20.000 kr.
- DV-skema: Pudsning af uoplukkelige vinduer på ny facade;
(mail af 2020-04-27 videresendt af A25FMD fra Leif)
|
b.
- Annemarie Højmark udtræder af beboerudvalget
- Anders kontakter Katrine med et positivt svar, men også med et krav om fælles ophavsret
- Udgifter til pudsning af uoplukkelige facade-vinduer skal godkendes på et afdelingsmøde for at få det på DV-skemaet
|
6. Indkomne klager.
|
|
NIL
|
|
7. Kontortid, mandag 2020-05-04, kl. 18.30 - 19.30, aflyst pga. corona
|
Aflyst pga corona
|
8. Eventuelt.
|
Gennemgang af brev fra juristen blev diskuteret, og skal tages op igen på næste bestyrelsesmøde
|
|
Referatet udfærdiges af Lene |
|
|