Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. |
2018-11-26 |
Dagsorden
Deltagere:
Anders, Bentha, Per, René, Steen, Thomas
Afbud: Lene
Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45
Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal
Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: , Steen. |
|
|
Aktioner: Hvem, hvornår?
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2018-10-29
|
Referatet er godkendt.
|
2. Formanden orienterer:
|
|
a. Byggesag.
- Licitationsmateriale fra entreprenører bearbejdes pt. i projektgruppen.
- Hvordan forbereder vi os i forbindelse med evt. budgetoverskridelser?
Nyt fra arbejdsgrupperne:
- Møde i solcelle/taggruppen afholdt 23/11.
- Intet nyt i kommunikationsgruppen, men PL foreholdt vigtigheden af "rettidig omhu".
- Klage fra beboer over planen for beboerhuset. (Svarmail, Anders 11/11)
|
Entreprenørpriser ligger over budget. Man kan ændre på : Indhold / resourcer /økonomi.
Solceller og tag: Gennemgang af ydelser på celler. Nyt tag på beboerhuset ifm. renovering.
Kommunikationsgruppen: intet nyt.
Cykelsti: der kommer først belysning efter renovering af beboerhus.
Anders har svaret beboeren. Vi kunne tænke os at få I-binder gjort offentlig for alle beboere.
|
b. Hvornår og hvordan uddeler vi nye p-kort til beboerne?
|
Uddeles i beboerhuset 7. januar kl. 18.00-20.00. Per får nyheden i nyhedsbrevet. Thomas sætter sedler op i opgangen. Anders bestiller nye kort og giver besked til Parkzone om, at de gamle kort er gældende til 8. januar.
|
c. Møde om vaskemaskiner med A.Æ. og Elektrolux.
|
Møde om vaskemaskinerne tirsdag 4.12. (Per, Bentha, Thomas.)
|
d. Hvad skal vi følge op på fra sidste afd. møde?
Hvornår skal vi opfordre beboerne og os selv til at indsende forslag til næste afd. møde?
|
Vi skal have sat priser på løsningsforslag til garderobeindretning. (Bentha sætter det på som punkt til næste byggemøde).
Afdelingsmøde 2019: tirsdag 14. 5.
Vi indkalder beboerne 8 uger før. Rene undersøger, hvor vi skal være. Vi vil være beboere behjælpelige med at sætte forslag op.
|
e. Evaluering af repræsentantskabsmødet 22/11-2018
|
Et let og kort møde uden store emner.
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha.
- Tiltag i genbrugsgården. (svar fra Carina 14/11)
- Interview til nyhedsbrevet om vores materiale til beboerne om "byens gode steder".
- Forslag om artikel til Beboerbladet om giftfri Klostervang. (Thomas)
- Forslag om storskraldsplads i tunnelen i Langelandsgade.
- Rengøringsstandarden i Klostervang. (Bentha)
|
Affald-varme vil evt. prøve nye logoer af i vores genbrugsgård.
Energi & miljøgruppen har lavet materiale til alle beboerne om steder at gå hen i midtbyen, når det larmer under renoveringen. Uddeles inden renoverings start. --
-Vi har været gift fri 3 år. E & M gruppen vil prøve at få et indlæg i "Beboernyt" om vores erfaringer i den forbindelse.
Et flertal i bestyrelsen er imod en mini plads til storskrald i Langelandsgade.
Dårlig rengøringsstandard i opgangene. Der ligger skidt i kanterne. Elevatorerne er beskidte. Ole Fisker vil kigge på standarden.
|
b. Økonomi v./ Per
- Blækpatroner til den gamle printer. Har vi en afklaring?
- Udkald til Langelandsgade 10!?
|
Økonomien køre ok.
Vi prøver at få afsat de ubrugte patroner fra den gamle printer, som nu er fjernet.
Vi er ikke blevet bon´et for udkald til Langlandsgade 10.
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per
|
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.
|
|
a. Opgangsmøder annonceret i nyhedsbrev ikke tidsmæssigt fastlagt.
|
Intet nyt. Vi afventer.
|
5. Indkomne skrivelser og forslag.
|
|
a. Fra AAB:
- Mål for indbygningsovne til vedligeholdelsesreglement. (fra Rasmus 21/11)
- Glatførebekæmpelse. (Anders Æ. 14/11)
|
Vi giver Rasmus fuldmagt til at gå videre med at få standardmål indskrevet i vores reglement.
Vi venter med at vurdere den nye ordning med eksternt firma, til udgifter til glatførebekæmpelse er afholdt efter vintersæsonen.
|
b. Øvrige:
- En beboer ønsker handikap-p. omkring 119 i Gr.gade.
- Parkzone: Forhøjelse af P-afgift ( 29/11)
|
Bestyrelsen afventer, hvordan situationen er efter renoveringen for at få den mest optimale placering af handikap-pladserne i Gr. gade..
Forhøjelse pga. nyt lovkrav til parkeringsselskaberne.
|
6. Indkomne klager.
|
|
a. Klage nr. 01-25-0096-016 af 2018-10-31
|
Til orientering.
|
b. Klage nr. Verserende chikanesag.
|
Orientering om gener og rengøringsudgifter pga. opgangs svineri.
|
7. Kontortid, Mandag 2018-12-03: Per, Thomas,
mandag 2019-01-07, kl. 18.00 - 20.00, varetages af bestyrelsesmedlemmerne: alle.
Mad næste gang: Lene.
|
|
8. Eventuelt.
|
|
a. Julefrokost:
- Hvor?
- Hvem bekræfter indbydelse til funktionærerne?
|
I midtbyen.
Thomas.
|
b. ...de gamle komfurer
|
De skal sælges, så snart alle er udskiftet fra lejlighederne.
|
|
Referatet udfærdiges af Thomas |
|
Sidst opdateret 25. november 2018, kl. 18:16
af Anders T. Nielsen
|