Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25,Klostervangen. |
2018-08-27 |
Dagsorden
Deltagere:
Anders, Bentha, Lene, Per, René, Steen.
Afbud fraThomas (ferie).
Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45
Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal
Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Lene & Bentha |
|
|
Aktioner: Hvem, hvornår?
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2018-06-25
|
Godkendt uden bemærkninger.
|
2. Formanden orienterer:
|
|
a. Byggesag:
Udvalgsrepræsentanterne får ordet. .
b. Nyt fra arbejdsgruppen.
|
Vedrørende beboerudvalgsmøder:
Forslag sendes til beboerformanden, Bentha, senest 8 dage før et beboerudvalgsmøde. Bentha videresender forslagene til projektledelsen, der indkalder arbejdsgruppen senest 7 dage før mødet.
Formand for beboerudvalget v Bentha: Intet at bemærke
Opgange v./ Lene og Per: Intet at bemærke
Cykelsti v./ Bentha: Intet at bemærke
Lejligheder: AAB har travlt med genhusningen
Beboerhus v./ Per: Kommunen har indkaldt til nabohøring ang. gener fra beboerhusets renovering. Det ville være rart, om vi i bestyrelsen også var orienteret!
Tag og solceller: Intet at bemærke
Kommunikation v Anders: Bestyrelsen har et ønske om en digital hjemmeside vedr. helhedsplanen. Arbejdsgruppen har lavet et forslag, som AAB vil se på.
|
b. Gæsteparkeringskort.
- Hvordan sikrer vi, at der er nok til uddeling?
- Skal vi bede administrationen administrere uddelingen?
|
Der er enighed i bestyrelsen om, at vi beholder servicen med uddeling af gæste p-kort.
Gæste p-kort og projektor ønskes flyttet til projektlejligheden, hvor de fremtidige bestyrelsesmøder efter den 30/9-2018 skal afholdes. Bentha aftaler detaljerne med Michael, bygningsansvarlig for A25.
|
c. Repræsentantskabsweekend 6 - 7 OKT 2018 - husk tilmelding!
|
Orientering
Lene skal på 1. kursus for nye bestyrelsesmedlemmer den 28/8-2018
|
d. Svar på klage fra A25 Afdelingsmøde til AAB vedr. helhedsplanen (vedhæftet mødeindkaldelsen)
Hvordan får vi AAB svar formidlet til beboerne?
|
Der er enighed, om at "klage og svar" trykkes og omdeles til alle beboere i Klostervangen.
René udarbejder et udkast, og sender det til godkendelse i bestyrelsen.
|
e. Mail af 14/8 og 13/7 fra Michael. S. om app, "SharePeep", til beboerne ang. dele- / bytteøkonomi.
|
Bestyrelsen er ikke interesseret.
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Bentha:
Haveredskaber er indkøbt.
|
Der er planlagt "rengøring af de grønne arealer i Klostervangen" til d. 2/9 og d. 23/9-2018 kl 10-11
|
b. Økonomi v./ Per
Herunder også jubilæumsfest: Der er styr på tilmelding, invitationer, busbestilling og alt det andet!
|
Økonomien er sund.
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per
|
Ny liste om beboeraktiviteter i Klostervangen er under udarbejdelse. Listerne sættes på opslagstavlerne i alle opgange
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.
|
Indkøb af 4 stk. pc til bestyrelsesarbejde (Lene, Per, Réne og Thomas) |
|
|
5. Indkomne skrivelser og forslag.
|
|
a. Åbning af tunnelen: Skal vi rykke for at få den åbnet nu?
|
Der arbejdes på en løsning v Bentha
|
b. Mail vedr. servicekat
|
Debatteret. Formanden svarer beboer. |
c. Klage vedr. ophæng af anonym rotteplakat.
Måske en idè at diskuttere, om vi har brug for at have en politik vedr. opslag.
|
Det er kun autoriserede personer fra projektgruppen, funktionærer og bestyrelsen, der må sætte opslag op i opgangenes dertil indrettede glasskabe.
|
6. Indkomne klager.
|
|
a. Klage nr. 25-0117-008 vedr. syn. af 26/6. Orientering.
|
|
b. Klage nr.01-25-071-010 af 3/7. Truende adfærd. Orientering.
|
|
c. Klage nr. 01-25-0142-008, af 31/7. Ophævelse / Opsigelse. Orientering.
|
|
d. klage nr. 01-25-0183-008 af 9/8. Chikane. Stillingtagen.
|
Der er enighed blandt de fremmødte i bestyrelsen om, at vi ikke blander os i klagesager naboer imellem. |
e. Klage, mail fra kundeservice af 9/8. Urin / uhumsk tilstand. Orientering.
|
|
f. Klage nr. 01-25-0194-018 af 14/8. Klage over syn. Orientering.
|
|
7. Kontortid, mandag 2018-09-03, kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne:
Bentha, Rène og Lene
Mad til næste bestyrelsesmøde: Anders (Muligvis Steen)
|
|
8. Eventuelt.
|
|
a. Julefrokost
|
Julefrokost afholdes den 14/12-2018 Tænk over hvor?!
|
|
Referatet udfærdiges af Lene |
|
Sidst opdateret 26. august 2018, kl. 22:24
af Anders T. Nielsen
|