Referat af bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. |
2018-05-29 |
Dagsorden
Deltagere:
Anders, Bentha, Birgitte, Per, René, Steen, Thomas
Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45
Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal
Fællesspisning fra kl. 1800.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Birgitte. |
|
|
Aktioner: Hvem, hvornår?
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2018-04-30
|
Referatet godkendt uden bemærkninger.
|
2. Formanden orienterer:
|
|
a. Byggesag.Møde i kommunikationsgruppen d. 2/5-2018 Beboergruppe byggemøde afholdt 15/5. Møde afholdt i beboerhusgruppen 24/5.
|
Første møde i kommunikationsgruppen er afholdt. Ingen aftaler aftalt. Der blev refereret fra de to andre møder.
|
b. Afdelingsmøde 30.5.: Deltagere fra AAB. / Styr på taxakørsel.Hvilken procedure? / Gennemgang af budget. / Holdning til stillede forslag. / Specifikt mekaniske rottefælder. / Dirigentmappe og stemmesedler.
|
Fra AAB deltager Helle N., Morten S., Ole F., Rasmus H. / Bentha og Thomas uddeler taxabonèr. / Per gennemgår budget./ Vi gennemgik alle forslag med holdningstilkendegivelse. /
|
c. Den stejle trappe. (Thomas.)
|
Vi har klaget til kommunen over den stejle trappe. Svar: det er for dyrt og en ny trappe tager lang tid at levere.Hvem står til ansvar v. uheld?
|
d. Ny kopimaskine?
|
Den gamle skal køre året ud. Derefter ny og ny kontrakt.
|
e. Konfliktråd. (Thomas.) Mail fra Mie 24.5.
|
AAB oplyser, at de konkret arbejder med konfliktråd.
|
f. Hvordan og hvornår bort lodder vi
komfurerne.??
|
Vi laver procedure efter sommerferien.
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.
|
|
a. Miljø & energi Udv. v./ Thomas & Bentha. Ansøgning om haveredskaber 1000-1200 kr. (mail til bestyrelsen af 27.5.)./ Nyt om "Borebækken"./. Giftfri Klostervang. / Visioner..
|
Ansøgning bevilget af bestyrelsen. Thomas undersøger mulighed for at få "Borebækken" op til overfladen. Vi er stadig giftfri og funktionærerne arbejder ud fra det. God stemning med flere visioner.
|
b. Økonomi v./ Per. Herunder nyt om åbning af tunneladgangen i la.????
|
Ikke adgang gennem tunnelen pga. udgift til brik kodning. Per foreslår en ups-konto for synsmænd. 75 lejligheder tilmeldt jubi-festen.
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per
|
Udlejning går fint.
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.
|
|
a. Borgermøde, Sjællandsgadekvarteret. (mail af 18.5.) |
Et godt møde. Gode ideer. Men ingen penge.
|
b. |
|
5. Indkomne skrivelser og forslag.
|
|
a. Tilmelding til repræsentantskabsmødet 14.6. |
6 er tilmeldt.
|
b. Øvrige |
|
6. Indkomne klager.
|
Rene har spurgt efter procedure for kommunikation i personsager efter de nye dataregler. |
a. Klage nr. jornal nr. 18/015632/mj. Hund og støj. (mail 8.5.) |
Orientering.
|
b. Klage nr. 25-0323-006. (mail 16.5.)
c. Klage nr. 25-0142-008. Klage over besøgende. (mail af 22.5.)
|
Orientering.
Orientering.
|
7. Kontortid, mandag 2018-06-04, kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne:
Næste møde før sommeren:
|
Per, Bentha, Thomas. Steen?
|
|
Referatet udfærdiges af Thomas. |
|
Sidst opdateret 17. juni 2018, kl. 20:44
af Anders T. Nielsen
|