Referat fra bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. |
2016-09-26 |
Dagsorden
Deltagere:
Anders, Bentha, Per, Renè, Steen, Thomas
Afbud:
Dan
Tid: ca. 18.45 - ca. 21.45
Sted: Bestyrelseslokalet, Langelandsgade 52, 1. sal
Fællesspisning fra kl. 1800..Thomas deltager ikke i spisning.
Ansvarlig for klargøring, mad afrydning og opvask: Steen, |
|
|
Aktioner: Hvem, hvornår?
|
1. Godkendelse af referat fra møde 2016-08-29 og 2016-09-12
|
Begge referater godkendt.
|
2. Formanden orienterer:
|
|
a. Byggesag.
|
AAB regner med inden for de næste par uger at modtage færdigt budgetudkast fra Landsbyggefonden.
|
b. Velostrada.
- Hvilken belægning vil vi have i ankomstrummet?
|
Insp.Carsten Kjær afventer budgetlægning fra kommunen og priser på belægning. Derefter kan vi tage stilling til, hvilken belægning, vi ønsker.
|
c. Videoovervågning
- Afslag på ansøgning om videovervågning,
- Høringssvar før 1/10-2016 til AKJ: Alle bestyrelsesmedlemmer bør bidrage!
- FMD sendt mail med tiltag - nogen glemt?
|
Alle i bestyrelsen og alm. beboere opfordres til at sende yderligere relevant til Anders Ærenlund. (Meninger, hændelser, ubehagelige oplevelser.. INDEN 1.10.!!!!
|
d. Intern opgavefordeling og fokusområder.
- Hvem er bestyrelsens kontaktpersoner inden for hvilke områder?
Udarbejdelse af liste mhp. smidig og entydig henvendelse til AAB medarbejdere og service til beboere inden for:
· Økonomi,
· Jura,
· Udlejning af beboerhus & gæsteværelset,
· Motionsrum,
· Hobbyværksted,·
· Låsebriksystem,
· Grønne områder,
· Genbrugsplads & storskrald,
· Vaskerier,
· Udflugter,
· Parkeringskontrol & parkeringskort (pt. er ParkZone leverandør),
· Kabel-TV og Internet (pt. er Stofa leverandør),
·
|
· Økonomi, Per
· Jura, Renè
· Udlejning af beboerhus & gæsteværelset, Per. -Renè som backup.
· Motionsrum, Steen
· Hobbyværksted,· Steen.
· Låsebriksystem, ??
· Grønne områder, Bentha.
· Genbrugsplads & storskrald, Thomas.
· Vaskerier, Per
· Udflugter, Bentha.-Renè er backup.
· Parkeringskontrol & parkeringskort (pt. er ParkZone leverandør), Anders. (Per, Bentha er standby)
· Kabel-TV og Internet (pt. er Stofa leverandør), Renè -Per er backup.
-Dukkeværksted og kortklub: Bentha.
- Opfyldning af køleskab: Steen.
- Beboeraktiviteter. Renè.
|
e. Brugerbetaling ved deltagelse i beboeraktiviteter.
|
Beboeraktiviteter er for de faste beboere. Gæster må betale fuld pris for at deltage.
|
3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.
|
|
a. Miljø & energi Udvalget
Digital post. v./ Thomas.
|
Intet nyt pt.
|
b. Økonomi v./ Per
|
Økonomien kører fint. Alle indbetalinger på beboerhus overføres digitalt. Vi ønsker, AAB opgraderer indbetalingssystemet, som er nemt håndterbart for os. Banko: underskud på ca. 800 kr.
|
c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per
|
Som b.Stort bogføringsarbejde for Per.
|
d. Evaluering af Djurs S. og Fanø.
|
34 med på Fanø turen. God tur. Også Djurs var fint. |
e. Ekstra p-pladser ved Samsøgade v./ Bentha
|
Der kan måske laves 3-4 p-pladser ved garageindkørslen i Samsøgade. Vi vil bede insp. Carsten Kjær undersøge reglerne og søge tilladelse til, at vi kan oprette flest mulige p- pladser i det område. Formanden tager initiativ. Parkzone inddrages, hvis idèen er realiserbar. |
f. Ukrudtsbekæmpelse ved Samsøgade v./ Bentha
|
Miljøudvalget skal tage emnet op som noget af det første, så vi kan bruge efterårs-vinterperioden til at finde andre alternativer til varmtvandssprøjtning. |
g. Aktivitetsdag i klostervangen. v/ René
|
Renè planlægger en aktivitetsdag i november. Kontakt grupperne før dato fastsættes. Forslag om først at lave dagen i januar, hvor grupperne starter op igen. Renè finder dato i januar for åbent hus. |
h. Fremtidige datoer. Julefrokost og lign. Renè.
|
Fredag 2.12 med funktionærerne. Bentha giver viceværterne besked. Renè finder stedet. Socialt arrangement for bestyrelsen 24. 3.-17.
Årshjul sættes på vores næste møde, hvor vi fastsætter datoer for alle forudsige aktiviteter.
|
4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.
|
|
a. Skal vi have booking af vaskerier på Klostervangens hjemmeside?
Hvis ikke, så en justering af "vaskerier" v./ Thomas. |
Er blevet justeret..
|
5. Indkomne skrivelser og forslag.
|
|
a. Fra AAB
- Ingen |
Tur til Grenå. Repræsentantskabsweekend 2.og 3.-10.
|
b. Nye skilte for handicap-pladser.
- Forslag fremsendt af Per K. / ParkZone |
Forslaget godkendt fra vores side.
|
6. Indkomne klager.
|
|
a. Ukendt kat i bebyggelsen: Hvordan håndteres en sådan sag? |
Den aktuelle sag er snart ude af verden.
|
7. Kontortid, mandag 2016-10-03 kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne:
Mad til næste best. møde:
|
Per og Anders. evt Steen.
Mad næste møde: Dan.
|
8. Eventuelt.
- Reklamearrangement for Daloc døre jf. tilsendt mail.
|
-Man kan tilmelde sig enkeltvis til Daloc arrangementet.
-Kan vi trække Stofa ned i kælderen til varmemesteren? Per spørger Henrik Meyer fra AAB.
-Der er enkelte beboere med allergi, som ikke kan tåle den automatiske sæbedosering. Sættes på dagsorden til næste møde.
-Vi mangler regnskab fra markedsdagen.
-Afbud til næste møde fra Thomas.
|
|
Referatet udfærdiges af Thomas |
|
Sidst opdateret 25. september 2016, kl. 16:49
af Anders T. Nielsen
|