Referat af bestyrelsesmøde afholdt 2014-02-24  
Deltagere:
   Anna, Anders, Bentha, Lisa, Per, Steen, Thomas
Gæster:
  Varmemester Ole Fisker.
Afbud:
  Lokalinsp. Per Sørensen
  Reference: Dagsorden til møde 2014-02-24
    Aktioner & deadline
1. Godkendelse af referat.
   Referat fra bestyrelsesmødet 2014-01-27 blev godkendt uden bemærkninger.
   
2. Formanden orienterede om:
   a. PV-skema v./ Ole Fisker: Omlægning af grønne områder:
      Der skal bruges penge på at vedligeholde eksisterende områder, måske 100.000 kr.,
      så det er begrænset, hvor mange penge, der vil være til overs til nye initiativer, højst 100,000 kr.
      Vi ønsker nye legeredskaber.
      Vi vil også undersøge hvordan et støjværn mod Langelandsgade kan finansieres.
      To vaskemaskiner udskiftes i Langelandsgade.
      Mange udgiftsposter udsættes til efter den store renovering. 
   b. Ny rulle er installeret i vaskeriet i Grønnegade.
   c. Byggesagen: Totalrådgiver er fundet: "Pluskontoret".  
   d. Bestyrelsen til spisning og socialt samvær i marts.
   e. To nye vaskemaskiner er bestilt til Langelandsgade.
       De to gamle er slidt op, så rep. kan ike betale sig.
                 
 

Ole undersøger hvordan budgetlinjer skal se ud i fremtiden.


Støjværn tages op med PlusKontoret og AAB.

Anders booker restaurant.

Anders har indsendt bestyrelsens beslutning om vaskemaskiner til lokalinspektør.

3. Bestyrelsesmedlemmer orienterede om:
  a. Der er i AAB afholdt orientering for bestyrelsen ang. totalenterprisen.
  b. Fastelavnsarrangementet er planlagt: søndag 2. marts kl. 10.30.
      Tøndeslagning og efterfølgende hygge i beboerhuset.
  c. Ny strygerulle installeres i Grønnegade.
  d. Energi - og Miljøgruppen:
      Skal mødes med folk i AAB for professionel hjælp til opstilling af forslag om støjværn.
  e.  Se 5 b.

 


Bentha og Lisa orienterede om udvælgelsesproces.

Anna, Bentha og Lisa orienterede om fastelavnsarrangement og klargøring.

Thomas går videre med støjværn

4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside
  a.
Totalrådgiver og AAB skal stå for beboermøder / workshops.
      Hvilken rolle skal bestyrelsen spille i det?
      Vi håber og regner med, at der afholdes beboermøder i dette forår og sommer. 
 

Anders sætter møde op med Totalrådgiver og INSP Carsten/AAB snarest.

5. Indkommende skrivelser:
   a. Tilmelding til kursus 2014-03-26 i AAB om Afdelingsmødet for nye bestyrelsesmedlemmer. 

   b. Regnskab for 2013: Vi har holdt os fint indenfor budgetterede udgifter.
   Der er ca. kr. 682.000 i overskud, som overføres til budget for 2014.

 


Bestyrelsen opfordrede Per til at tilmelde sig.

6.  Indkomne Klager
     
- Ingen

   
7..Kontortid: På kontoret mandag 2014-03-03 er:

   a.  Per, Steen
   b. Mad til næste bestyrelsesmøde 2014-03-31:  Anna, Thomas. 

 
  8. Under dagsordenspunkt eventuelt blev følgende diskuteret:
   - Forslag om aflevering af p-kort v. fraflytning. 
   - PARKERING: Nyt selskab til april. Emnet tages op næste gang. 
   

 Referatet udfærdiget af Thomas

 

 

Sidst opdateret 31. marts 2014, kl. 08:27
af Anders T. Nielsen

Last updated 05-06-2020 00:00:00