Referat af bestyrelsesmøde afholdt 2013-02-Z5  
Deltagere:
Anna, Anders, Dan, Steen, Thomas
Gæster:
Ole varmemester
Afbud:
Lisa, Bentha.

Første del af mødet med Ole varmemester:

·         Gennemgang af brandaltaner. Mange steder i Grønnegade var der effekter på altanerne. 3 beboere får en skriftlig henstilling fra lokalinspektøren. Der bliver fulgt samme procedure i Langelandsgade. Vi følger op med en beboerinformation.

·         2 stk. LED-pærer sat op. 1 på 17 wat v. hjørnet v. beboerhuset. 1 på 14,5 wat ud for nr. 119.

·         Overdækning i mellemgangen fra kælderen til garagen. Er sat i gang. Overkommelig pris. Risten v. dybe kælder i Grønnegade stopper til. Ole ordner det.

·         Brandskilte: Kun til oplysning for brandfolkene. Ikke et krav om, at der max. må være det opgivne antal.

·         Rotteproblemet er ikke stort længere. Dog bliver der stadig smidt brød ud.

·         100.000 er sat af til varmevekslere og ventiler. Anlægget er gammelt. Kedlerne er ved at blive renset.

·         Garagerne under Samsøgade: Der er fundet stjålne effekter i 2 garager. Skal vi sætte ”brik” system op i garageanlæggene? Eller skal vi fastlåse portene i åben stand? Sidste løsningsforslag er "omkostningsfrit". Ole undersøger priser.

·         Til beboerbladet: Ole vil skrive om beboernes ancienitet og andre sjove historier.

 herefter ordinært bestyrelsesmøde.

1.  Godkendelse af referat fra bestyrelsesmøde 28/1-2013. godkendt uden bemærkninger.
 

2. Formanden orienterer.

  a. Regnskabet for 2012. Blev udleveret på mødet. Vi skal give respons til Anders hurtigst muligt indenfor 14 dage.

  b. Siden sidst er udsendt nye lejeregler for beboerhus til alle beboere.

  c. Anders gennemgik skitsen vedr. den store renoveringsplan fra AAB . Et forsigtigt gæt på start kan være medio 2014. Altaninddækning  er ikke sikkert, landsbyggefonden vil betale til. Materialet lægges ud på hjemmesiden, hvor der er en fin grafisk oversigt

  d. Ingen respons fra billardklubben. Beboerønske: Musiklokale. Behandles næste gang.
 

3.  Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.    

a. "Energi & -miljø":Thomas refererede fra mødet med lokalinsp. Carsten Kjær. Bestyrelsen bakker forslaget op om, at konsulentfirmaet, der skal være rådgiver i renoveringsplanen, også får solcelleprojektet med. Carsten Kjær laver økonomiske overslag og financieringsmodeller for solcelleprojektet.

b. Dan undersøger hos Danske Bank prisen for at oprette en konto.

c.  Hjælp fra "DUI  Leg & Virke" til beboermødet: Udsat

d. Hjælp fra Pæd. sememinariet til beboermødet: Udsat

e. Fastelavn: Kr. 5.957 i udgifter.

f. Loppemarked 11. maj 2013. Bestyrelsen hilser projektet velkommen.
 

4. Kommunikation. Budskaber og hjemmeside.

a. beboerinformation om byggesagen: se pkt. 2 c.

b. Afdelingsmødet 2013: Anders har oprettet en side om beboermødet på hjemmesiden.

c. Beboerlokalerne: Ingen har endnu booket online. Fysisk kalender og online bliver dobbeltchecket.
 

5. Indkomne skrivelser og forslag.

a. P-vagt tilbud fra Green Park: Vi har 1 års opsigelse på Q-park. Her og nu flertal for at skifte til Green Park. Men vi tager beslutning næste gang.

b. Billardlokalet: Der bliver også spillet petang. Men mange ledige timer /aftener. Hyggeaftener?  En klub med flere emner end billard kan være en mulighed. Emnet tages op senere.
 

6. Indkomne klager: ingen.
 

7. kontortid mandag 4.3. -13 kl. 18.30 - 19.30: Anna, Anders, Dan, Steen.
 

8. Eventuelt: Bestyrelsesmiddag: Fredag 15.3. kl. 18.30 med påhæng ude i byen.

Steen: Løbebånd opstillet i fitnessrummet i kælderen vil koste ca. kr. 22.000. Kan tages fra ”beboeraktiviteter”. Punktet behandles næste gang. 

 

                                                                                                   Referent Thomas.         

  Reference: Dagsorden til møde 2013-02-25
     

Last updated 05-06-2020 00:00:00