Indkaldelse til bestyrelsesmøde, Afd. 25, Klostervangen. 2022-10-31

Dagsorden

Deltagere
:
Alex, Bentha, Irene, Karen, Lene, Per, Steen

Gæster:
...

Tid: ca. 18.30 - ca. 22.00

Sted: Bestyrelseslokalet, beboerhuset

Fællesspisning fra kl. 1800.Ansvarlig
for klargøring, mad afrydning og opvask: Per
 Xxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 Aktioner: Hvem, hvornår?

1. Godkendelse af referat fra møde 2022-10-26

 Godkendt, dog med kritik af ordlyden vedrørende brug af flere farveprøver i billardrummet.

2. Formanden orienteringsløber:

 

en. Hvilke opslagstavler skal der være i opgangene i Gg og Ll? v/ Per

en. Der var enighed om en stor opslagstavle i de fleste indgangspartier i opgangene, der kan deles op i 2: Den ene halvdel med info fra AAB og bestyrelsen og den anden halvdel med info fra beboere til beboere. Dog er der 3 opgange, der skal have 2 opslagstavler, da væggen i indgangspartierne er delt af ledning til døråbner til kælderen. Per kontakter Danny

    b. Status på elevatorsituationen i Ll v/ Per

 b. Der har været gennemgang af elevatorerne i Ll i uge 41 og 43. Dog er der stadig elevatorer, der har sir eget liv og stopper ved andre etager end den man har trykket på. Alle beboere opfordres til at ringe eller skrive til service center midt ved uregelmæssigheder. Jan Bojsen videre giver klagerne til Mrmotech og Niras.

    c. Status på el-lade-standere v/ Alex og Per

    - Per deltog i et møde i Rytterparken hvor aura kom og fortalte om deres løsning til den afdeling.

c. Der er talt med Aura og Nortech om tilbud på el-ladestandere i Klosterevangen. Aura vil eje standerne i 2 år. Nortech i 12 år. Ønsket er 4 el-ladestandere i henholdsvis Ll og Gg. Samtidigt skal der laves mulighed for flere el-ladestandere i fremtiden. AAB har sørget for en rabat på 25% på oprettelsen. Den 14/11 eller 15/11 er der første møde med Aura, Nortech og bestyrelsen. Aftalen mellem AAB og Aura og Nortech er, at AAB ejer og vedligeholder alt under jorden, og Aura/Nortech ejer og vedligeholder alt over jorden. Afregning på opladning med el sker direkte til til el-selskabet.

    d. Faste parkeringer sættes ned til 2 registrerede køretøjer pr husstand i pr. 15-11-2022 klostervangen v/ Per

 d. Der omdeles et skriv til alle husstande ang. de nye regler.

    e. Tavshedspligt i bestyrelsen v/ Bentha

e. Der understreges, at ingen bestyrelsesmedlemmer må referere til referatet, før dette er godkendt af alle fra bestyrelsen og lagt op på hjemmesiden. Alle bedst. medlemmer kan komme med indsigelser mod referat op til en uge efter det er rundsendt. Alle bedes svare på, om de kan godkende referatet.

    f. indkøb af flytte sager som beboerne kan leje, vi skal bare have oplyst omkring dette og at det koster 500kr i depositum ved leje.

f. Der indkøbes: 1 møbelhund, Transport- vogn til flyttekasser og trappe-sækkevogn, der kan lånes mod et depositum. Per kontakter Danny om, hvordan et depositum kan administreres. Irene sørger for at skrive et skriv i beboerbladet. Per kontakter Danny ang. hvordan man er forsikret, hvis en udlånt boremaskine er defekt, og man kommer til skade ved brug af denne

    g. markvandringen gennemgang af denne.

 g. Gennemgang. Der er overraskende mange udgifter til vedligeholdelse af diverse efter renoveringen. Udgifter, der ikke var taget højde for før opstart af renoveringen.

    h. Skal der etableres corax net i tilgængeligheds lejlighederne?

 h. Enighed om et ja, da beboerne i tilgængelighedslejlighederne skal være stillet som alle andre beboere i klostervangen. Per indhenter tilbud om Corax til tilgængelighedslejlighederne

Jeg. Kommunikation i bestyrelsen fra mail fra Irene v/ Irene

Jeg. Der opfordres til i bedste fald. medlemmer, der sender mails og ønsker et svar med det samme at skrive SU. Og at vi bliver bedre til at svare.

 

3. Opfølgning fra andre bestyrelsesmedlemmer.

 

    a Grønne områder og rengøring  v./ Bentha

en. Stien på Gg's haveside går for tæt på lejlighederne, der har fået etableret en trappe. Bentha kontakter Morten Strunge ang. om et ønske til at få den flyttet.

Projektet er i gang med at reetablere de grønne områder på Ll's haveside. Der anlægges en brandvej til Ll's bagside, resten såes til med græs.

Ll's parkering reetableres. Det er vigtigt, at du er opmærksom på, at det er vigtigt, at du er opmærksom på, at det er vigtigt, at du er opmærksom på, at det er vigtigt, at du er opmærksom på, at det er vigtigt, at du er opmærksom på, at det

Den nederste del af Gg's parkering ønskes asfalteret, og flere parkeringspladser optegnet

Belysningen på Gg's parkering efterses og optimeres

Rengøring: Nu hvor beboerhuset er taget i brug og billard rummet forhåbentligt snart åbnes for mere aktivitet, sættes Tina's rengøringstimer op til 8-10 timer om ugen

 

    b. Økonomi - der er 105000kr til beboerhuset efter forsikrings sagen, hvor en del møbler gik tabt.

    - Regnskabs spørgsmål v/ Irene

    - Ansøgning om 6000kr til møbler i billardrummet v /Alex

    - Ansøgning fra pensionist klubben om 100kr pr deltager til julefrokosten 25 deltager 2500kr i alt

    - Ansøgning om tilskud til julefrokost til fællesspisning 100kr pr deltager plads til 40 personer v/ Irene 4000kr i alt

    - Ansøgning om 8-9000kr til jule-banko for børn og voksne lørdag den 11/12-2022 v/Alex, Bentha og Karen

 

 

    - Ansøgning om duge til fællesspisning 4000kr v/ Irene

 

    - Ansøgning om at dække evt underskud ved salg af kaffe og kager plus ekstra rengøring ved loppemarkedet v/ Irene

 b. Per, Bentha og Irene indkalder Klostervangens beboere til nedsættelse af et beboerudvalg til forskønnelse/ møblering af beboerhuset

- Spørgsmål ang. balance i regnskabet, besvaret af formand og kasserer Per

 

- Møbler til billardrummet: Godkendt

- Pensionistklubbens julefrokost: Godkendt

 

- Fællesspisningens julefrokost: Sparket til hjørne

 

- Julebanko: Godkendt

 

- Duge: Kassereren efterlyser en ansøgning

 

- Loppemarkedet: Godkendt

 

    c. Udlejning af beboerfaciliteter v./Per

 

 

    - Havde gennemgang af beboerhuset med Danny og Morten S. en masse fejl og mangler blev fremlagt som Morten skal følge op på.

    - Marlene vil gerne starte yoga gruppe og vi finder en fast uge dag de kan bruge beboerhuset.

 c. Beboerhuset festlokale udlejes jævnligt

- Gæsteværelse: Gæsteværelset i Ll´s kælder kan ikke godkendes af brandvæsenet til overnatning. Derfor foreslås det, at motionsrummet udvides med dette rum til løbebånd. Hans Nygaard undersøger, om gårdfolkenes gamle rum i Gg´s kælder kan bruges som gæsteværelse rt brandsikkerheden i stedet for.

- Danny, Per og Morten har gennemgået beboerhuset for fejl og mangler. Morten laver en oversigt. Så håber vi på, at disse bliver udbedret denne gang.

 

- Godkendes. Dog på betingelse af, at hvis der kommer en Udlejnings-aktivitet på den bookede dag, må yoga flytte sig.

- Alle, der har en aktivitet i beboerhuset og motionsrum opfordres til at gøre ren efter sig selv.

- Per laver en plan over aktiviteter i beboerhuset

4. Kommunikation: Budskaber og hjemmeside.

 
    a. Klostervangens hjemmeside. Sker der noget? v/Lene 

 a. Per og Anders flytter klostervangens gamle hjemmeside over i den nye hjemmeside. Så tager vi den derfra.

    b. YYY

 

5. Indkomne skrivelser og forslag.

 

    a. Fra AAB

 

   b. Følgende punkter uddybes ud fra mails ved bestyrelsesmødet.

    1. forslag om at nedsæt et udvalg om at lave om i beboerhuset v. Irene 

    2. fart grænse på parkerings pladserne v. Karen.

    3. forsikring tvist ved hobby rummet v. Irene

    4. fællesspisning opfølgning og regnskab.

 

    5. status og opfølgning på billardgruppen samt regnskab indtil videre.

  

 

 

1. Per, Bentha og Irene indkalder til beboermøde om at nedsætte et udvalg til møblering og forskønnelse af beboerhuset.

2. Karen tager kontakt til Servicecenteret ang. at få sat skilte ( 15km plus legende børn) op på vores p-pladser.

3. Bestyrelsen anbefaler, at beboerne selv medbringer værktøj og redskaber ved brug af hobbyrummet. Det vil så være beboerens egen ulykkesforsikring, der dækker ved tilskadekomst

4. Evaluering: Godt fremmøde og god stemning. Regnskab godkendes. Næste fællesspisning bliver den 1/12-2022. 

 

5. Maleren og elektrikeren er i gang. 2 billardborde er skiftet ud med anden form for spilleborde. Billardbordene var i så ringe stand, at vi måtte betale firmaet 2000kr for at fjerne dem. Når billard rummet er istandsat indkaldelse beboere, således at der kan dannes et udvalg til drift af lokalet. 

 

6. Kontortid, mandag 2022-11-7 kl. 18.30 - 19.30, varetages af bestyrelsesmedlemmerne i bestyrelseslokalet:    

 6. Bentha, Per, lene 

7. Eventuelt.

 

    a. Julefrokost og julegaver v/ Lene 

 Lene finder sted og bestiller bord. Julefrokost bliver lørdag den 17/12-2022. Julegaver aftales.

    b. Hjertestarter

    c. Arbejdsmails

 

    d. Julekort til beboerne i Klostervangen

 

    e, Høj kant ved hjørnet af Ll´s blokken ved beboerhuset

 b Hjertestarterne er sat op, 1 i i Gg og 1 i Ll. Per og Jørn gade planlægger et hjertestarter-kursus i nær fremtid.

c. Da vores kontaktperson, Thomas, i org. bestyrelsen modtager vores mails, når vi sender til til " afd.best", bedes alle adressere mailsen a2001, a2002 osv, da Thomas ellers bliver overlæsset med alt for mange for ham ligegyldige mails.

d. Per undersøger hvilken organisation, der kan støttes med køb af julekort. Sidste år var det "Julemærkehjemmet"

 

e. Alex har talt med servicecenter midt om at få fjernet denne kant. Servicecenteret har svaret, at de ikke kan gøre mere ved det end det gul/sorte advarselsbånd, der allerede sidder der og belysning.

 

 


 
Referatet udfærdiges af Lene   [ INDSÆT SKABELONEN
"SIDST REDIGERET..." ]

 

  

 

Last updated 04-01-2023 20:40:00